Skip to main content


אמזון שוברת את שוק האופנה ואת חדוות הקניות

השירות החדש של אמזון ושיתופי הפעולה שלה עם המותגים הגדולים הצליחו לשבור את השוק האמריקאי. אבל אלו הן חדשות רעות לא רק עבור בתי הכולבו הגדולים, אלא בסופו של דבר גם עבורנו, הצרכנים
אמזון מתכננת להשתלט על העולם. בכל אופן על עולם הקניות. בכל אופן נכון לעכשיו. היא כבר ידועה כחברה הגדולה והמצליחה ביותר בתחומים כמו מכירות ספרים, אלקטרוניקה, ויטמינים, מצעים כלים ואפילו אוכל. ולאחרונה היא מתכננת להשתלט גם על עולם האופנה.
חברת המסחר האלקטרוני השיקה את פלטפורמת האופנה שלה, אמזון אופנה, כבר בשנת 2012 כיעד לקניית הלבשה, נעליים ואביזרים. אבל רק בשנתיים האחרונות היא עשתה צעדים משמעותיים על מנת לדחוף את עצמה בעולם האופנה באמצעות השקת קווי האופנה הפרטיים שלה, שרבים מהם אינם כוללים בכלל את המיתוג של אמזון. כיום ישנם כ -19 מותגי אופנה שהם בבעלות אמזון, ועוד כמה הצפויים להיות מושקים בקרוב. אמזון גם התרחבה לאחרונה לתחום ההלבשה תחתונה, תיקים, בגדי ספורט ואופנת מידות גדולות. בנוסף, סיפקה תמיכה כספית בשבוע האופנה הראשון לגברים בניו יורק, והחלה להציע פריטים של מעצבי על כגון זאק פוזן וסטיוארט וייצמן.
 בחודש נובמבר האחרון הודיעה החברה כי היא תמכור את התחתונים שלה באופן בלעדי באתר אמזון ותפסיק את השותפות עם הסיטונאיים האחרים, כמו אורבן אאוטפיטרס ומייסיס - שהיא המפיצה הקמעונאית הגדולה ביותר של קלווין קליין. בנוסף לשותפות החדשה, קלווין קליין התחברה עם אמזון אופנה להקמת שתי חנויות פופ-אפ בניו יורק ובלוס אנג'לס, בשם "My Calvins". החנויות יהיו מצוידות בטכנולוגיה של "אמזון אקו", הרמקול האינטראקטיבי של אמזון. המכשירים יוצבו בתאי המדידה כדי לאפשר לקונים לשאול את "אלקסה" שאלות על הבגדים, לנגן מוזיקה ולשלוט בתאורה. בנוסף, לא יהיו תגי מחיר על הפריטים, ובמקום הלקוחות יוכלו לסרוק ברקוד דרך האפליקציה של אמזון, אשר תציג את מחיר (המשתנה) כפי שהוא כרגע בחנות אמזון. ישנה גם האפשרות לסרוק פריטים בחנות לאחר שנמדדו ולהזמין אותם דרך האתר עם שליח עד הבית בחינם.
קלווין קליין הוא לא המותג הגדול היחיד שקופץ על ההזדמנות לשתף פעולה עם אמזון. מוקדם יותר השנה, החלה נייק למכור את הפריטים שלה באמזון. ויתור של חברה כזו גדולה על השליטה על הדרך בה המוצרים שלה נמכרים באינטרנט היא הזדמנות להגדיל את המכירות בעולם המסחר האלקטרוני. ומכיוון ואמזון היו אחראים על יותר ממחצית מכל העסקאות בבלאק פריידי בארה"ב השנה - אין זה מפתיע כי אפילו המותגים הגדולים ביותר רוצים לנגוס בהצלחה.

Comments

Popular posts from this blog